مقالات

دریل شارژی بهتر است یا برقی؟

دریل، یکی از محبوب­ترین و پرکاربردترین ابزارها در دنیا امروز است که در مصارف خانگی، کارگاهی، سیم­کشی و انجام دیگر کارهای فنی استفاده می­شود. پیشرفت تکنولوژی موجب شد تا نمونه­ های بدون کابل این محصول نیز به بازار عرضه شود. حال سوال اینجاست که کدام یک بهتر است، دریل شارژی یا برقی؟

پاسخ این سوال، کاملا به این موضوع بستگی دارد که چه کارکردی از آن مد نظرتان است.

دریل­ شارژی و برقی شباهت های بسیاری به هم دارند اما تفاوت­ های کوچکی نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا دریل شارژی و برقی را باهم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام یک برای شما بهترین است.

 

دریل شارژی یا برقی؟
دریل­ های شارژی به­ غیر از سوراخ­کاری برای امور دیگر نیز کاربرد دارند؛ برای مثال اگر سری های پیچ گوشتی را در دست دشته باشید می­توانید از آن در باز و بستن پیچ و مهره استفاده کنید.

برخی از مدل­های این دستگاه دارای قابلیت تنظیم قدرت هستند که مخصوص بستن پیچ و مهره طراحی شده است. این تنظیمات به شما کمک می­کند که میزان قرارگیری پیچ در عمق را کنترل کنید و همچنین از بیش از حد سفت شدن و یا هرز شدن پیچ جلوگیری می­کند.

یک پیمانکار حرفه ­ای معمولاً دریل برقی را انتخاب می‌کند؛ زیرا باید دریلی داشته باشد که بداند در هر زمانی برای او کارایی خواهد داشت. اما نیاز دائمی به پریز می‌تواند نقطه ضعف این دستگاه باشد، که البته استفاده از یک سیم اتصال بلند و یا سه­ راهی این مشکل را حل می‌کند.

یکی دیگر از معایب دریل­ های برقی این است که اگر آسیبی به سیم وارد شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود که البته این اتفاق خیلی نادر است. اما از آنجایی که کارگاه ­های صنعتی محیطی پر از مواد سخت و آسیب­ رسان است، احتمال بروز این اتفاق همیشه وجود خواهد داشت.

افرادی که از دریل­ شارژی یا برقی استفاده کردند، می­دانند که وزن دستگاه هنگام استفاده بسیار مهم است و از این­ رو تمایل دارند دستگاهی را انتخاب کنند که وزن کمتری داشته باشد. دریل برقی در مقایسه با دریل شارژی وزن کمتری دارد، زیرا باتری ندارد. اما باید بدانید که دریل­ های برقی بسیار حجیم هستند و این مسئله می­تواند ورود به فضاهای تنگ را با مشکل مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *